Legjobb AI chatbot asszisztens weboldalakhoz
Képzeld el, hogy van egy ügyfélszolgálatos alkalmazottad, aki 0-24-ben dolgozik, soha nem pihen és mindössze csak havi 7 000 forintodba kerülne. Ebben a bejegyzésben bemutatok egy általam tesztelt és használt AI chat asszisztenst.
UPDATE 2024.08 - Ha webáruházadhoz keresel Ai chatbotot akkor olvasd el a Molin Ai cikkemet. A Molin Ai kifejezetten webáruházakra van specializálódva! Kattints ide a cikkért!
Ha pedig olyan weboldalhoz keresel Ai chatbotot, mint a WebMentor akkor maradj itt mert ebben a ChatBase lesz a segítségedre!
Nem csak, mint informatikus de, mint webáruház és weboldal üzemeltető is érdekel az AI-ban rejlő lehetőségek amelyeket feltudunk használni a vállalkozásunkban, hogy az mégjobban és legfőképpen költséghatékonyabban tudjon működni. 2023. november 30-án lesz egy éve, hogy megjelent az open AI ChatGPT és azóta elképesztő milyen fejlesztések és új szolgáltatások jöttek létre erre a technológiára alapozva, de most csak egy dologról szeretnék beszélni és bemutatni nektek ez pedig nem mást, mint a AI chatbot azaz mesterséges intelligenciával műküdő virtuális asszisztens amelyet webáruházakban és weboldalakon tudunk használni.
Mi is az a AI ChatBot?
Az AI chatbotok egyre népszerűbbek az online kereskedelemben és más weboldalakon, mert lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy gyorsan és hatékonyan kezeljék az ügyfélszolgálati kéréseket. Ezek az automatizált rendszerek képesek kommunikálni az emberekkel természetes nyelven és segítenek olyan feladatokban, mint az információk keresése, rendelések felvétele vagy gyakori kérdések megválaszolása.
AI ChatBot előnyei:
- Skálázhatóság: Egy AI chatbotnak nincs szüksége szünetre, így képes folyamatosan kiszolgálni az ügyfeleket.
- Költséghatékonyság: A chatbotok csökkenthetik az emberi erőforrásokra fordított költségeket.
- Személyre szabhatóság: Az AI chatbotok képesek tanulni az ügyfél interakciókból, így egyre hatékonyabbá válnak az idő múlásával.
Legnagyobb hátrány.. eddig a következő volt:
- Korlátozott Megértés: Az AI chatbotok néha nem értik meg teljesen az emberi nyelvet, ami frusztráló lehet az ügyfelek számára.
Ez a hátrány a legnagyobb indok, amiért webáruházak és egyéb vállalkozások nem veszik még használatba az AI chatbotokat viszont azt kell mondjam, hogy ebben a blog bejegyzésben bemutatásra kerülő AI chatbot szolgáltatásnál a korlátozott megértési hátrány minimálisra sőt bizonyos esetekben akár nullára is csökkenthető így hatalmas lehetőséget adva rengeteg vállalkozásnak arra, hogy AI technológiával fejlesszék vállalkozásukat megfizethető áron.
ChatBase AI ChatBot - Virtuális Asszisztens Új Formában
Mivel már feljebb megírtam mi is egy AI chatbot így nem húznám az időt hanem rögtön a tárgya térnék. A ChatBase szolgáltatása egy könnyen kezelhető és konfigurálható AI chatbotot kínál, amely magyar nyelven is kifejezetten tökéletesen és érthetően kommunikál az webáruházunkba/weboldalunkra tévedő érdeklődőkkel.
ChatBase konfigurálása
A legtöbb AI chatbotot ugyebár úgy "tanítjuk" be, hogy megadjuk a vállalkozásunk weboldal címét ezután az adatok feltérképezésre kerülnek és ez alapján fog majd válaszokat generálni az érdeklődő látogatóknak a chatbot. Sajnos ezzel a módszer nem igazán tudjuk elérni azt a fajta ügyfélszolgálati szolgáltatást, amit szeretnénk. A ChatBase AI chatbotját viszont 5 féle forrásból van lehetőséged betanítani, ami elég nagy szabadságot add arra, hogy pontosan milyen információkkal lásd el a virtuális asszisztensedet.
Elérhető források a ChatBase-nél:
- Weboldal link - A weboldalad linkjét megadva a ChatBase feltérképezi a weboldaladat és az azon lévő adatot feldolgozza. Feltérképezés után van lehetőséged a nem szükséges linkeket kizárni vagy akár esetleg fel nem térképezett linkeket manuálisan hozzáadni.
- Egyéni fájlok feltöltése - A következő fájl típusokat töltheted fel .pdf, .doc, .docx, .txt. Tegyük fel van egy termékkatalógusod PDF fájlban ezt külön feltudod tölteni és a ChatBase ezt is feldolgozza, mint adat és hozzáadja az adatbázisához, de akár teljesen egyedi word dokumentumot is írhatsz olyan információkról amelyek a weboldaladon nincsenek rajta de ha egy érdeklődő rákérdezne akkor word dokumentum alapján tud válaszolni a ChatBase AI chatbotja.
- Sima szöveg - ChatBase források felületén van egy text rész ahol szabadon adhatsz meg szöveget, leírásokat és ezeket szintén ahogy az egyéni fájlokat feldolgozza az AI chatbot és beveszi az adatbázisába.
- FAQ - Gyakori kérdéseket is szerkeszthetsz a ChatBase felületén amelyet a látogató a weboldaladba beintegrált chat-ből eltud majd érni.
- Notion kapcsolat - Aki használja az tudja mi a Notion a lényeg, hogy akár a saját Notion fiókodat is csatlakoztathatod, mint adatforrás az AI chatbot számára.
További előnyei a ChatBase Ai chatbotnak:
A chatbot teljes mértékben testreszabható, üdvözlő üzenet beállítás, chatbot kép beállítása, színek, chatbot neve. Beállítható még adatbekérő űrlap is ha például nem tudott teljesen kielégítő választ adni a chatbot vagy az érdeklődő kéri, hogy lépjenek vele kapcsolatba akkor egy előre beállított űrlap kitöltésével felveszi az adatokat a chatbot. Bekérhető adatok: Név, email, telefonszám.
ChatBase alapja a ChatGpt és ennek verzióját is lehet választani viszont ez már előfizetési csomaghoz van kötve. A legolcsóbb csomag a ChatGPT 3.5 turbó verziót használja a többinél pedig van lehetőség kiválasztani a ChatGPT 4-es verzióját. Mind a két verzió nagyszerűen működik magyar nyelven is tehát csupán ChatGPT verzió váltás miatt nem ajánlom a nagyobb előfizetés választását.
Lehetőséged van megadni prompt formájában a ChatBase chatbotnak, hogy hogyan viselkedjen gondolok itt hangnemre és viselkedésre. ChatBase-től kapunk egy general prompt-ot, ami igazából megfelelő szerintem a legtöbb vállalkozás számára így változtatást nem igényel, de a lényeg ha igen akkor van erre is lehetőség.
ChatBase felületén található egy teszt oldal ahol tudod tesztelni a chatbotot így csak akkor kell publikálnod majd amikor már teljesen készel áll erre a chatbot.
Elérhető integrációk
A ChatBase chatbotot lehetőséged van <iframe> -ként beszúrni az oldaladra ezt a lehetőséget például úgy tudom elképzelni, hogy kialakítasz egy külön oldalt az ügyfélszolgálatnak és oda beilleszted az AI chatbotot. Ezen kívül egy <script> segítségével is betudod illeszteni a chatbotot az oldaladra ebben az esetben a jobb alsó sarokban fog megjlenni és a weboldalad minden oldalán elérhető lesz.További integrációs lehetőségek pedig a következőek lennének.
- Zapier
- Slack Workspace
- Wordpress
- Business Whatsapp
- Messenger (fejlesztés alatt)
- Shopify (fejlesztés alatt)
ChatBase Unas webáruház integráció
Jó magam unas.hu webáruházzal rendelkezem így ennek az integrálását leírnám. Ha neked is unas webáruházad van akkor lépj be a ChatBase fiókodba majd My Chatbots menüt válaszd aztán kattints az aktuális chatbotodra ezután Embed on site és itt másold ki a script-et. Ezután lépj be az unas webáruházad admin felületére és a Beállítások>Kinézet és Arculat>Script Beszúrása opciót válaszd majd Hozzáadás, váltsd aktívra a típusnál válaszd a külső integrációs script, head lehetőséget és illeszd be a vágólapon lévő scriptet. Ha csak bizonyos oldalakon szeretnéd megjeleníteni akkor a Csak ezeken az oldalakon opciónál pipáld ki a szükséges oldalakat és ennyi is lenne a ChatBase integrációja egy unas webáruházba.
ChatBase AI chatbot hátránya
Bizony még ennek a nagyszerű szolgáltatásnak is van hátránya. A legnagyobb hátrány, hogy mindegyik fizetős csomag "csak" 11 millió karakter forrást tud feldolgozni sőt ez összesen értendő tehát a fentebb felsorolt 5 adatforrással összesen tizenegy millió karakter adható meg. Saját webáruházammal tapasztaltam, hogy ez a 11 millió karakter nem elég, de nézzük is mikor nem elég ez a karakter szám.
Az én webáruházamban olyan 8000 termék található meg plusz a blog bejegyzések és egyéb informatív oldalak. Jóval több, mint 11 millió karakter forrás található a webáruházamban tehát nem is tudja feltérképezni rendesen a webáruházamat a ChatBase és ugyebár az egyéb források segítségvel sem adhatok meg további forrást mivel nem forrásonként van 11 millió karakter hanem összesen. Tehát sajnos nagyobb webáruházaknak a ChatBase valószínűleg nem fog megoldást nyújtani, de egy esetben azért elképzelhető a használat a nagyoknál is. Ha nagy webáruház vagy de a látogatók csak bizonyos kérdéseket tesznek fel és a termékeid könnyen kategorizálhatóak akkor egyedi forrás megadásával igazából nagyszerűen belehet állítani a chatbotot egy nagy webáruháznak is de ha a látogatóid specifikus dolgról szoktak érdeklődni a termékeidnek egyedi adatai vannak tehát szükséges lenne a webáruház linkes feltérképezése is akkor biztos nem fog működni a ChatBase, mint virtuális ügyfélszolgálat neked.
Talán még hátránynak lehet azt is megemlíteni, hogy ha ChatGPT 3.5 turbó modelel működik a chatbot akkor 1 válasz üzenet 1 üzenet kreditnek számít azonban ha a chatbot ChatGPT 4-es verzióval működik akkor 1 válasz üzenet 20 üzenet kreditnek minősül.
- Hobby csomag - $19/hónap - 2.000 üzenet limit/hó - Itt csak ChatGPT 3.5 turbó választható tehát havonta 2.000 üzenetet tud megválaszolni a chatbot
- Standard csomag - $99/hónap - 10.000 üzenet limit/hó - Itt már választható akár a ChatGPT 4-es verzió is amivel havi 500 üzenetre tud válaszolni a chatbot.
- Unlimited csomag - $399/hónap - 40.000 üzenet limit/hó - ChatGPT 4 verzió használatával 2.000 üzenetre tud válaszolni a chatbot.
Természetesen mindegyik csomaghoz lehet további üzenet kreditet vásárolni ha esetleg a hónap forduló előtt felhasználódna az adott hónapra vonatkozó keret.
ChatBase Összegzés
Véleményem szerint egy Hobby csomag, ami $19/hónap tökéletesen bevezethető és használható lehetne a magyar vállalkozások 70-80%-nál. Igazából minden olyan weboldalra amely nem webáruház a ChatBase bekötethető és teljesen vagy legalábbis nagy részben kiválthatja az ügyfélszolgálatot ezzel spórolva a cégek kiadásán. Az AI chatbot eltudja látni az érdeklődőket a megfelelő információkkal de akár elérhetőségeket is betudja gyűjteni és mindezt 0-24-ben hétfőtől vasárnapig csak $19/hónap díjért cserébe.
Kissebb webáruházak számára is egy nagyszerű lehetőséget biztosít a ChatBase Ai chatbotja ha megfelelően kerül beállításra. Az, hogy van egy automatizált ügyfélszolgálatos havi $19 dolláért igen sokat tud lendíteni egy webáruházon.
Biztos vagyok benne a ChatBase is még bőven fog fejlődni és mégjobb lesz idővel, de már a mostani verziója is nagyszerű segítség lehet a magyar vállalkozásoknak. Kedves magyar vállalkozók használjuk a technológia előnyeit és ne ragaszkodjunk annyira a régi eszközökhöz! Vállalkozásunkat online is kell fejleszteni, hogy lépést tudjunk tartani a konkurenciával és magával a körülöttünk lévő világgal.
Próbáld ki te is a ChatBase-t még ma!
#aichatbot #aiasszisztens #webshopaiasszisztens #webmentor #aitechnológia