WordPress honlap testreszabása lépésről lépésre – sablonok, bővítmények, tartalomkészítés

WordPress honlap testreszabása lépésről lépésre – sablonok, bővítmények, tartalomkészítés

WordPress céges honlap testreszabása lépésről lépésre: sablonok (Astra, Elementor), nélkülözhetetlen bővítmények (SEO, biztonság, kapcsolat), és tartalomkészítési tippek.

Megosztás:

Céges weboldal építése WordPress-szel, programozói tudás nélkül

Egy WordPress alapú céges weboldal elkészítése lépésről lépésre nem csak hogy lehetséges, de meglepően egyszerű is – még programozói tudás nélkül. A WordPress egy ingyenes, nyílt forráskódú rendszer, így a WordPress weboldal készítés ingyen is elérhető (a domain és tárhely minimális költségén túl). Ebben a bejegyzésben megmutatjuk, hogyan testreszabhatod a megjelenést, milyen bővítményeket érdemes telepíteni, és hogyan kezdj hozzá a tartalom létrehozásához egy professzionális céges honlap felépítéséhez.

Előfeltétel: Feltételezzük, hogy a WordPress telepítése és alapbeállításai megtörténtek (ha nem, nézd meg a WordPress telepítési útmutatónkat és a WordPress alapbeállítások leírását). Most, hogy az oldalad működik, lássunk neki a testreszabásnak!


Népszerű WordPress sablonok (témák) kiválasztása céges oldalakhoz

A WordPress megjelenését a sablonok (témák) határozzák meg. Több ezer ingyenes sablon közül választhatsz a hivatalos könyvtárban, de céges honlaphoz érdemes olyat keresni, ami letisztult, professzionális dizájnt nyújt és rugalmasan testreszabható. Néhány nemzetközileg is népszerű (ingyenes) sablon céges célokra:

  • Astra: Az egyik legnépszerűbb multipurpose sablon. Nagyon könnyű és gyors, remekül működik vállalati bemutatkozó oldalakhoz. Előre elkészített sabloncsomagokkal (starter site-okkal) segít indulni, reszponzív (mobilbarát) és kompatibilis a legtöbb oldalépítővel (Elementor, Beaver Builder, stb.). Kezdőknek is ideális a számos testreszabási lehetőség és dokumentáció miatt.
  • Hello Elementor: Az Elementor csapat minimalista sablonja, amit kifejezetten az Elementor oldalépítőhöz terveztek. Gyakorlatilag egy üres vászon – rendkívül gyors és könnyű, viszont minden design elemet az Elementorral kell felépítened. Akkor jó választás, ha biztosan Elementorral építed fel az oldal minden részét, és teljes kreatív kontrollt szeretnél. Céges oldalhoz akkor ajánlott, ha egyedi dizájnt akarsz kódolás nélkül, és nem gond, hogy a teljes struktúrát neked kell kialakítani.
  • OceanWP: Szintén egy nagyon népszerű, sokoldalú sablon, rengeteg beállítással. Már az ingyenes verziója is tartalmaz slider támogatást, több menüelrendezést, és előre elkészített demókat (köztük üzleti/corporate demo oldalakat is). Reszponzív, jól testreszabható és kompatibilis Elementorral és más oldalépítőkkel is. Jó választás, ha egy rugalmas alapot szeretnél, amit a bővítményekkel és saját tartalommal formálsz céged arculatához.

Természetesen sok más kiváló sablon létezik (pl. Neve, Hestia, vagy a WordPress saját Twenty Twenty- sorozata). A lényeg, hogy olyan témát válassz, ami megbízható (gyakran frissített, jó értékelésekkel), mobilbarát, illik a céges arculathoz, és kínál annyi testreszabási lehetőséget, amennyire szükséged van. Kezdőként maradj az ismert, jól dokumentált témáknál – később bármikor válthatsz vagy beruházhatsz prémium sablonba is, ha szükséges.

[Kép: Sablon kiválasztása az admin felületen – WordPress Vezérlőpult > Megjelenés > Sablonok]


Tartalomszerkesztők: Gutenberg blokkeditor vs. Elementor oldalépítő

Miután kiválasztottad a sablont, felmerülhet a kérdés: hogyan készítsd el az oldal tartalmi elrendezését? Két népszerű megközelítés van: a Gutenberg blokk szerkesztő (a WordPress beépített szerkesztője) vagy egy vizuális oldalépítő, például az Elementor. Mindkettőnek megvannak az előnyei és hátrányai céges honlap esetén is:

  • Gutenberg (WordPress blokkeditor): A Gutenberg a WordPress alapértelmezett tartalomszerkesztője, amely blokkokkal dolgozik (pl. bekezdés, kép, gomb blokkok). Előnye, hogy beépített és ingyenes, így nincs szükség külön bővítményre a használatához. Viszonylag könnyű, azaz gyors betöltést tesz lehetővé – fontos szempont egy üzleti weboldalnál. A Gutenberg folyamatosan fejlődik, és ma már akár komplexebb elrendezéseket is készíthetsz vele, különösen, ha olyan blokk alapú sablont használsz, amely támogatja a teljes oldalszerkesztést. Ugyanakkor a testreszabhatósága korlátozottabb, mint egy dedikált oldalépítőé: kevesebb előre megépített elem (widget) áll rendelkezésre, és a finomhangolás (pl. pixelpontos design) nehezebb lehet. Ha egy egyszerű, áttekinthető céges oldalt építesz blogbejegyzésekkel és néhány oldallal, Gutenberg bőven elég lehet, és cserébe gyors, stabil alapot ad.
  • Elementor (oldalépítő bővítmény): Az Elementor egy népszerű drag-and-drop oldalépítő, amely vizuális szerkesztést tesz lehetővé – látod rögtön, mit hozol létre. Előnye, hogy rengeteg előre elkészített blokkot és sablont kínál (pl. szolgáltatás dobozok, csapat szekció, ügyfélvélemények, CTA gombok), amikkel programozás nélkül is nagyon profi kinézetű oldalakat rakhatsz össze. Különösen hasznos lehet egy cég nyitóoldalának vagy landing page-einek megalkotásához, ahol fontos a látvány. Hátránya, hogy a sok extra funkció miatt az Elementor erőforrás-igényesebb, nagyobb lehet tőle az oldal mérete és kissé lassulhat a betöltés, ha nem figyelsz a optimalizálásra. Emellett az igazán haladó funkciók (pl. saját fejlécek/láblécek készítése, űrlapok, stb.) az Elementor Pro (fizetős) verziójában érhetők el. Céges honlaphoz akkor érdemes Elementor-t választani, ha különleges dizájnt vagy interaktív elemeket akarsz, és fontos, hogy mindezt kódolás nélkül érhesd el. Arra figyelj, hogy az Elementorral készült oldalakat is tartsd karban és optimalizáld (pl. képek tömörítése, cache használata), hogy a sebesség megfelelő maradjon.

Összefoglalva: Ha egyszerűséget és gyorsaságot szeretnél, vagy inkább a tartalomra fókuszálnál extra design elemek nélkül, Gutenberg lesz a nyerő. Ha viszont vizuálisan gazdag, egyedi megjelenésű oldalakat akarsz építeni és belefér egy plusz bővítmény használata, akkor próbáld ki az Elementor-t. Sokan ötvözik is a kettőt: pl. a főoldalt Elementorral rakják össze, de a blogbejegyzéseket Gutenbergben írják meg. Bármelyik utat választod, a lényeg, hogy a végeredmény tükrözze a céged arculatát és jól szolgálja a látogatók igényeit.


Sablon testreszabása lépésről lépésre a céges arculathoz

Miután aktiváltad a kívánt sablont, jöhet a megjelenés testreszabása, hogy a weboldalad illeszkedjen a céges arculathoz. A legtöbb klasszikus sablonnál ezt a Vezérlőpult > Megjelenés > Testreszabás menüpont alatt tudod megtenni (ez megnyitja a WordPress Testreszabó felületét, ahol élő előnézettel szerkeszthetsz bizonyos kinézeti elemeket). Blokk alapú sablonoknál (pl. a Twenty Twenty-Three) kicsit más a folyamat: ott a Megjelenés > Szerkesztő (Site Editor) alatt tudod szerkeszteni az egész honlapot blokkokkal. Nézzük át a fő testreszabási lépéseket egy tipikus céges oldal esetén:

  1. Logó és webhelycím beállítása

    Első lépésként töltsd fel a céges logódat. Ezt a Testreszabó felületen a Webhely azonosító (Site Identity) szekcióban találod – itt tudsz logót feltölteni, valamint megadni a Webhely nevét és szlogenjét. Cseréld ki a WordPress telepítéskor megadott alapértelmezett címet/szlogent a cégnevedre és egy rövid mottóra (vagy hagyd üresen a szlogent, ha nem szeretnél). A logó feltöltése után ellenőrizd az előnézeten, hogy megfelelően jelenik-e meg a fejlécben. Tipp: Ha nincs még kész logód, ideiglenesen használhatod a cégnév szöveges kiírását is a logó helyett, amíg nem lesz design elemed.
  2. Színek és betűtípusok testreszabása

    Állítsd be a sablon színvilágát és tipográfiáját a brand arculatához igazítva. A Testreszabóban gyakran van külön Színek vagy Színpaletta opció, ahol a fő színeket (háttér, szöveg, linkek, gombok színe stb.) módosíthatod. Válassz 1-2 fő színt (pl. a logó színeit vagy a cég arculati színeit) és törekedj a következetességre – ezeket használd az oldalon mindenhol a profi megjelenésért. Hasonlóan, a Betűtípusok beállításnál válassz könnyen olvasható fontokat: a címsorokhoz és a törzsszöveghez is illeszkedő párost. Sok sablon engedi Google Fontok használatát, így találhatsz a céges stílushoz passzoló betűtípust. Figyelem: bizonyos ingyenes sablonoknál a betűtípus-választás korlátozott lehet – ha a tiédnél nem találsz ilyen opciót, se baj, maradhatsz az alapértelmezésnél, vagy használhatsz később bővítményt ennek bővítésére. A lényeg, hogy a színek és betűk tükrözzék a vállalati arculatot.
  3. Navigációs menü létrehozása és beállítása

    Egy céges honlapon általában több aloldal is van (pl. Rólunk, Szolgáltatások, Kapcsolat), ezeket egy felső menüből kell elérhetővé tenni. A menü beállításához menj a Vezérlőpult > Megjelenés > Menük menüponthoz. Hozz létre egy új menüt (pl. nevezd el “Főmenü”-nek), adj hozzá menüpontként oldalakat (a már létrehozott aloldalaidat ki tudod választani a listából, lásd később a tartalom létrehozásánál), majd állítsd be, hogy ez a menü legyen a Fő navigáció (Primary Menu) helyen. Miután elmentetted, ellenőrizd a honlapodon, hogy megjelenik-e a menüsor a fejlécben. Itt is testreszabhatod a megjelenést: ha a sablon engedi, a Testreszabó Menük szekciójában átrendezheted a sorrendet, akár legördülő menüket (submenu) is készíthetsz, ha vannak alkategóriák. Például a Szolgáltatások menüpont alatt felsorolhatod külön az egyes szolgáltatásokat egy legördülő listában.
  4. Lábléc (footer) szerkesztése és tartalma

    Görgess le a weboldalad láblécéhez, és a Testreszabóban keresd meg a Lábléc beállításokat. Itt általában több oszlopot vagy widget-területet látsz, ahova tartalmat adhatsz. Egy cég honlapjának láblécében érdemes feltüntetni a kapcsolati adatokat (cím, e-mail, telefonszám), esetleg a nyitvatartást, fontosabb oldalak linkjeit, illetve a jogi információkat (pl. Adatkezelési nyilatkozat linkje). Gyakori továbbá a lábléc legalján egy rövid copyright szöveg (pl. © 2025 MyCompany Kft. Minden jog fenntartva.). Sok sablonban ez automatikusan megjelenik, de szerkeszthető; ha máshol nem találod, a Widgetek között lehet egy “Lábléc szöveg” widget. Töröld vagy módosítsd a sablon által betett alapértelmezett szövegeket (pl. a “Proudly powered by WordPress” részt, ha szeretnéd eltüntetni – sablontól függ, hogy engedi-e kivenni vagy felülírni). Pro tipp: Ide is tehetsz akár egy kisméretű céglogót vagy social media ikonokat, ha illik az arculathoz.
  5. Oldalelrendezés finomhangolása (pl. oldalsáv)

    A legtöbb sablon további beállításokat kínál a Testreszabóban az oldal elrendezésére vonatkozóan. Ilyen lehet például az, hogy szeretnél-e oldalsávot (sidebar) megjeleníteni az oldalakon vagy a blogbejegyzések mellett. Egy céges bemutatkozó honlapon általában a statikus oldalakon (Rólunk, Szolgáltatások, Kapcsolat stb.) nincs szükség oldalsávra, mert zavarná a fő tartalmat – ha a sablon engedi, állítsd ezeket teljes szélességűre. A blogbejegyzések oldalán viszont jól jöhet egy oldalsáv a kategóriákkal, friss posztokkal vagy hírlevél feliratkozással, ezt döntsd el a tartalom stratégia alapján. Állíthatsz továbbá olyan opciókat is, mint a bejegyzéslista kinézete (megjelenjen-e kiemelt kép, kivonat, stb.), gomb-stílusok, fejléckép megjelenítése az egyes oldalakon, és így tovább. Szánj időt a sablon Testreszabás menüjének felfedezésére – rengeteg apró részletet állíthatsz itt be kódolás nélkül.

[Kép: A Testreszabás menü felülete – logó feltöltése és színek beállítása]

Miután ezeken végigmentél, már egész jó képet mutat a honlapod. Ne feledd menteni a Testreszabóban a módosításokat (általában egy Kék Publikálás gombbal). Bármikor visszatérhetsz ide, hogy tovább csiszold a design-t. Kezdetben nem baj, ha viszonylag egyszerű a kinézet – a lényeg, hogy áttekinthető legyen és a tartalomra koncentráljon. Később, ahogy magabiztosabb leszel, még alakíthatsz rajta.

Statikus kezdőlap beállítása

Alapértelmezés szerint a WordPress a legfrissebb blogbejegyzéseidet listázza a főoldalon. Egy cég esetében viszont gyakran jobb, ha a nyitóoldal egy statikus bemutatkozó oldal (pl. üdvözlő szöveg, szolgáltatások kiemelése, stb.), és a blogbejegyzések külön aloldalra kerülnek. Ennek beállításához:

  • Hozz létre egy új oldalt (pl. “Kezdőlap” néven) a saját tartalmaddal, amit főoldalnak szánsz.
  • Hozz létre egy üres oldalt “Blog” vagy “Hírek” néven is (erre a blogbejegyzés-lista miatt lesz szükség).
  • Ezután navigálj a Beállítások > Olvasás menübe az adminfelületen. Itt állítsd be, hogy a Honlap kezdőoldala az általad létrehozott “Kezdőlap” legyen, a Bejegyzések oldala pedig a “Blog” (vagy “Hírek”).
  • Mentsd el a beállítást. Mostantól a domain-ed főoldala a saját statikus kezdőlapod lesz, és a blogbejegyzések a kiválasztott oldalon jelennek meg listázva.

Ezzel a lépéssel a látogatók egy szép, személyre szabott nyitóoldalt fognak látni érkezéskor, nem egy üres blogot. A menüben is frissítsd, hogy a “Kezdőlap” és “Blog” (ha van) megfelelően szerepeljen.


Nélkülözhetetlen WordPress bővítmények egy céges weboldalhoz

A WordPress igazi ereje a bővítményekben (pluginokban) rejlik – ezek extra funkciókat adnak az oldaladhoz. Céges weboldalnál az alábbi bővítmény típusok telepítése javasolt:

  • Kapcsolatfelvételi űrlap plugin

    Egy elérhető Kapcsolat oldal aranyat ér az ügyfeleknek. Telepíts egy űrlapkészítő bővítményt, amivel könnyedén létrehozhatsz kapcsolatfelvételi űrlapot (név, e-mail, üzenet mezőkkel). Népszerű és ingyenes megoldás a Contact Form 7, ami shortcode segítségével illeszti be az űrlapot egy oldalra. Ha modernebb, drag-and-drop felületet szeretnél, próbáld ki a WPForms Lite-ot vagy a Forminator plugint – ezekkel designosabb formokat is építhetsz kódolás nélkül. Az elkészült űrlapot általában a [contact-form-7 id=...] vagy hasonló kóddal, illetve WPForms-nál Gutenberg blokk segítségével tudod beilleszteni a Kapcsolat oldal tartalmába.
  • Cookie banner (süti értesítő) plugin

    Az EU GDPR szabályai szerint ha bármilyen sütit használ az oldal (pl. Google Analytics, vagy beágyazott tartalmak), akkor tájékoztatni kell a látogatót és beleegyezést kérni. Erre szolgál a cookie banner. Ingyenes bővítmények például a Cookie Notice vagy a Complianz. Telepítés után testreszabhatod a szöveget (pl. „Az oldal sütiket használ a jobb felhasználói élmény érdekében...”), a gombokat („Elfogadom”, „Beállítások”) és megadhatod a saját Adatkezelési tájékoztatód linkjét. Ezzel biztosítod, hogy jogilag megfelelj a követelményeknek, és a látogatók is tudják, mire kattintanak rá.
  • SEO bővítmény

    Szeretnéd, hogy a Google megtalálja a honlapodat? Akkor egy SEO plugin hasznos társad lesz. A Yoast SEO az egyik legismertebb – segít személyre szabni az egyes oldalak meta címeit és leírásait, kulcsszavakat megadni, és jelzi szerkesztés közben, hogy mennyire SEO-barát a tartalmad. Alternatívaként ott a Rank Math vagy az All in One SEO Pack, hasonló tudással. Bármelyiket is választod, a lényeg, hogy minden fontos aloldalnak adj egy jó, keresőbarát címet és leírást, valamint használd a hosszabb kulcsszavakat is (például wordpress weboldal készítés lépésről lépésre – ahogy ebben a cikkben is tesszük). A SEO pluginok emellett térképet (sitemap) is készítenek a keresőrobotoknak, és számos további optimalizálási javaslattal szolgálnak.
  • Biztonsági bővítmény

    A céges weboldalad biztonsága kritikus fontosságú. Bár a WordPress magában biztonságos, egy plusz védelmi bővítmény segít megelőzni a hacker támadásokat és malware fertőzéseket. Népszerű ingyenes megoldás a Wordfence Security, ami egy tűzfalat és malware szkennert ad a site-hoz, és figyelmeztet, ha gyanús aktivitást észlel. Hasonlóan jó az iThemes Security, amely a belépési próbálkozásokat korlátozza, kétlépcsős azonosítást tesz lehetővé, és más biztonsági beállításokban segít. Telepítés után érdemes végigmenni a bővítmény varázslóján vagy beállításain, hogy mindent bekapcsolj, amire szükség van. Jobb megelőzni a bajt, mint utólag tűzoltani!
  • Gyorsítótár (cache) bővítmény

    A látogatók türelme véges – ha lassan tölt be az oldal, könnyen továbbállnak. Egy cache plugin abban segít, hogy a WordPress dinamikus tartalmait statikus formában szolgálja ki, így gyorsabban töltődik be újra és újra. Jó választás a kezdéshez a WP Super Cache (egyszerű beállítani, és hatékonyan működik). Ha komplexebb megoldást keresel, a W3 Total Cache sok finomhangolási lehetőséget ad, de elsőre az overkill lehet. Amennyiben a tárhelyszolgáltatód LiteSpeed szervert használ, akkor a LiteSpeed Cache plugint érdemes telepíteni a legjobb eredményért. A cache bővítmény beállítása után teszteld le az oldalad betöltési sebességét – látni fogod a javulást.
  • Biztonsági mentés (backup) bővítmény

    Mindig legyen friss mentésed az oldaladról – ez az életbiztosításod egy esetleges hiba, hacker vagy adatvesztés esetére. Az UpdraftPlus plugin például automatizált mentéseket készít az adatbázisról és fájlokról, és eltárolja azokat pl. a Dropboxodra vagy Google Drive-odra. Ha bármi baj történne, pár kattintással visszaállíthatod a weboldalt egy korábbi állapotra. Alternatívaként a BackWPup is megbízható ingyenes megoldás. Érdemes már az induláskor beállítani a mentéseket (pl. heti ütemezéssel), hogy sose érjen váratlanul egy technikai probléma.
  • Spam szűrő

    Ha blogot is futtatsz a honlapon vagy bárhol lehetőséget adsz hozzászólásokra, készülj fel a spam üzenetek áradatára. A WordPress telepítő alapból tartalmazza az Akismet plugint, ami a komment spam szűrésére szolgál – aktiváld és állítsd be (személyes oldalakhoz ingyenes az API kulcs). Ha nem akarsz regisztrálni, egy másik plugin, az Antispam Bee is kiváló, és nem igényel külön API kulcsot. Ezekkel megóvhatod a céges oldaladat attól, hogy kéretlen reklámok lepjék el a hozzászólás szekciót.
  • Képek optimalizálása

    A látványos weboldalhoz képek kellenek, de a nagy fájlméretű fotók belassíthatják az oldalt. Hasznos lehet egy képoptimalizáló bővítmény, ami feltöltéskor automatikusan tömöríti a képeket. Ilyen például a Smush (ingyenes verzióban is korlátlan képet optimalizál), vagy a ShortPixel. Ezek anélkül csökkentik a fájlméretet, hogy a minőség romlana – a végeredmény: gyorsabb oldal, elégedettebb látogatók.

Bővítmény telepítése: emlékeztetőül – új plugin telepítéséhez menj a Vezérlőpult > Bővítmények > Új hozzáadása menüpontra, keresd meg a kívánt bővítményt név vagy kulcsszó alapján, majd kattints a Telepítés és utána a Bekapcsolás gombra. Ezután a bővítmény általában hozzáad a Vezérlőpulthoz egy új beállítási menüpontot, ahol konfigurálhatod. Telepítés előtt mindig nézd meg a plugin értékeléseit és utolsó frissítésének dátumát – csak megbízható, frissített bővítményt használj!

Természetesen minden cég weboldala más, így lehet, hogy további speciális bővítményekre lesz szükséged (például ha webáruházat indítasz, a WooCommerce nélkülözhetetlen, vagy ha többnyelvű oldalt készítesz, akkor egy fordító plugin). A fenti listával azonban egy általános céges honlap már jó alapokkal indulhat. Ne felejtsd el a bővítményeket is rendszeresen frissíteni, hogy naprakészek és biztonságosak maradjanak (a Vezérlőpult > Frissítések menüpont alatt láthatod, ha valamelyik pluginhez vagy témához érkezett frissítés).

[Kép: Bővítmények telepítése a WordPress admin felületén]


Tartalom létrehozása: Oldalak, bejegyzések és média feltöltése

A design és a funkciók után a legfontosabb feladat: a saját tartalom hozzáadása a weboldalhoz. Ez jelenti az állandó aloldalak létrehozását és a blogbejegyzések írását, valamint a képek/média kezelését. Nézzük sorban:

Új oldalak létrehozása (Rólunk, Szolgáltatások, Kapcsolat)

Egy céges honlapon tipikusan több információs oldal is helyet kap. Ilyenek például:

  • Rólunk: ahol bemutatod a céged történetét, csapatát, értékeit.
  • Szolgáltatások/Termékek: ahol részletesen leírod, miben tud segíteni a céged, milyen szolgáltatásokat nyújtotok vagy milyen termékeket kínáltok.
  • Kapcsolat: ahol az elérhetőségeid szerepelnek és egy kapcsolatfelvételi űrlap, hogy az érdeklődők könnyen üzenhessenek.

Emellett lehet külön Főoldal (ha statikus kezdőlapot használsz, lásd fentebb), Referenciák/Ügyfelek, Gyakori kérdések stb., attól függően mire van szükség.

Új oldal létrehozásához menj a Vezérlőpult > Oldalak > Új hozzáadása menüpontra. Itt a WordPress szerkesztőjében adj meg egy címet (pl. "Rólunk"), majd a blokkeditorban írd be a tartalmat. Tagold áttekinthetően: használj címsor blokkokat (Heading) a fontosabb szakaszcímekhez, írj pár bekezdést a cég bemutatására, és akár listázhatod is bullet pointokban az erősségeiteket. Nyugodtan szúrj be képeket is (Image blokk), hogy megtörd a szöveget és vizuálisan vonzóbb legyen az oldal. A képeket feltöltheted a Média könyvtárba, vagy akár közvetlenül a blokkba behúzva is hozzáadhatod – mindig adj meg alternatív szöveget (alt tag) is, ami leírja a kép tartalmát, mert ez a keresőoptimalizálás és akadálymentesség miatt fontos.

Miután megírtad az oldal tartalmát, a jobb oldali panelen beállíthatsz Kiemelt képet (Featured Image) is, ha a sablonod használ ilyet az oldalaknál (ez gyakran a lap tetején egy banner képként jelenik meg). Ha kész vagy, kattints a Közzététel gombra. Ismételd meg ezt a folyamatot a további szükséges oldalakkal (Szolgáltatások, Kapcsolat, stb.).

Kapcsolat oldal és űrlap: a Kapcsolat oldal létrehozásánál írd be a céges kontakt információkat (cím, telefonszám, e-mail cím). Az űrlap beszúrásához használd a választott űrlap plugin útmutatóját – pl. Contact Form 7-nél másold be a shortcode-ot a szöveg megfelelő helyére (blokkeditorban használhatsz Shortcode blokkot), WPForms esetén közvetlenül választhatod a WPForms blokkot és kiválaszthatod a kész űrlapot. Mentés után ellenőrizd az oldalt: megjelenik az űrlap és küldhető rajta keresztül üzenet (próbáld ki, hogy te is megkapod-e emailben).

Blogbejegyzések írása és közzététele

Ha a céges honlapodnak lesz blog része (pl. hírek, cikkek a szakterületedről, esettanulmányok, tippek), akkor a bejegyzéseket a Bejegyzések menüpont alatt tudod kezelni. Alapértelmezetten a WordPress telepítés létrehoz egy "Helló Világ!" mintabejegyzést – ezt töröld ki vagy szerkeszd át. Új blogbejegyzés írásához kattints a Bejegyzések > Új hozzáadása gombra.

A szerkesztő felépítése hasonló az oldalakéhoz, de itt tartalom szerint kategóriákat és címkéket is beállíthatsz a jobb oldali sávban. Érdemes létrehozni néhány kategóriát, pl. "Hírek", "Tippek", "Esettanulmányok" attól függően milyen jellegű posztokat tervezel. A "Bejegyzés neve" alapján SEO-barát URL-t kap majd a cikk (ezt korábban a Közvetlen hivatkozásoknál beállítottuk). Írj meg egy bevezetőt, tagold a tartalmat alcímekkel (H2, H3), és illusztráld képekkel, ahogy egy oldalnál is tennéd. A blogbejegyzések stílusa lehet kicsit kötetlenebb, de figyelj a helyesírásra és arra, hogy értéket adjon az olvasónak (ne csak céges reklám legyen minden sorban). Ha megvagy, állíts be egy kategóriát, szükség esetén címkéket (tag), adj kiemelt képet, majd tedd közzé.

A közzétett bejegyzések megjelennek majd a kijelölt Blog oldalon listában (vagy ahol a sablon mutatja a bloglistát). A látogatók tudnak kommentelni is, ha engedélyezve van – moderáld a hozzászólásokat, és védd a blogot spam szűrővel, ahogy arról már volt szó.

Médiafájlok kezelése (képek, PDF-ek, videók)

Minden feltöltött képet, dokumentumot megtalálsz a Média > Tár menüben. Itt rendszerezheted, törölheted, szerkesztheted (pl. képek esetén alap szerkesztések: körbevágás, forgatás) a fájlokat. Néhány jótanács a média kezeléséhez egy céges oldalon:

  • Képoptimalizálás: Feltöltés előtt próbáld meg átméretezni a képeket a szükséges méretre. Nem kell egy 4000px széles, 5 MB-os fotót feltölteni, ha a honlapon csak 800px széles helyen jelenik meg. Használj megfelelő formátumot (fotóknál JPG, logóknál, ábráknál PNG vagy SVG). Telepítettünk képtömörítő plugint (pl. Smush), ami segít a méret minimalizálásában – de neked is érdemes odafigyelni. Egy gyors honlap professzionális benyomást kelt.
  • Cím és alt tag kitöltése: Amikor egy képet feltöltesz, a Média könyvtárban adhatsz neki címet, feliratot, leírást és alternatív szöveget. Legalább az alternatív szöveget (alt) mindig töltsd ki, mert ez leírást ad a képnek azoknak, akik valamiért nem látják (pl. vak használók, vagy ha a kép nem tölt be). SEO szempontból is hasznos, ha kulcsszót tartalmaz és releváns. Például egy csapatfotónál alt="[Cégnév] csapatfotó 2025".
  • PDF-ek, dokumentumok: Ha céges brosúrát, árlistát vagy egyéb PDF-et kell feltöltened, azt is a Médiába tedd. A linkjét beillesztheted bárhova (pl. egy Letöltés gombhoz linkelve). Ügyelj arra, hogy mindig a friss verzió legyen fent (a régit törölheted, vagy nevezd át az újat), nehogy elavult anyagok maradjanak az oldalon.
  • Videók: Ha van bemutatkozó videótok, azt inkább ne közvetlenül töltsd fel a honlapra, mert a videók nagyon nagyok lehetnek. Helyette töltsd fel YouTube-ra vagy Vimeo-ra, és ágyazd be (embed) a videót a WordPress szerkesztőben – van rá blokk, csak illeszd be a YouTube linket. Így a videó nem terheli a tárhelyed és sávszélességed, és garantáltan mindenkinél lejátszható lesz.

Miután létrehoztad a főbb oldalakat és egy-két mintaposztot, ellenőrizd végig a weboldalt mint látogató: működnek a linkek, szép-e az elrendezés mobilon is, nincsenek-e kipróbálatlan funkciók. A tartalomkészítés persze folyamatos munka lesz – de az alapok már a helyükön vannak!


Hasznos tippek a céges WordPress weboldal felépítéséhez és optimalizálásához

Mostanra a honlapod technikailag működik és tartalmilag is alakul. Zárásként következzen néhány bevált tipp a struktúra és felhasználói élmény tökéletesítéséhez kifejezetten céges oldalakhoz:

  • Átgondolt menüszerkezet: Fontos, hogy a látogatók könnyen megtalálják, amit keresnek. Ne zsúfolj be túl sok menüpontot a főmenübe – a lényeges infók legyenek ott (Főoldal, Szolgáltatások, Rólunk, Referenciák, Blog, Kapcsolat például). Lehetnek legördülő menük, de tartsd őket logikus csoportokban. A menü sorrendjét is érdemes a fontosság szerint rendezni. A Kapcsolat általában a menü végére kerül. Ha vannak nyelvi verziók, akkor a nyelvváltó ikon/zászló is jól látható legyen. A menü tükrözze a weboldalad információs architektúráját: képzeld el, mit keres először egy potenciális ügyfél, és tedd számára egy kattintással elérhetővé.
  • CTA (Call To Action) gombok elhelyezése: Gondold át, mi a weboldalad fő célja. Szeretnéd, ha ajánlatot kérnének? Vagy feliratkoznának egy hírlevélre? Esetleg telefonon hívnának? Ennek megfelelően helyezz el feltűnő CTA gombokat az oldalon. Például a fejlécben a menü mellett jobb oldalon lehet egy kiemelt színű „Ajánlatkérés” vagy „Kapcsolatfelvétel” gomb. Ezt sok sablon támogatja (egyedi CSS osztállyal vagy külön menüpont stílusként), de ha nem, akkor is megoldhatod, hogy a menü utolsó linkjét kitűnő stílusúra formázod. Emellett a nyitóoldal felső szekciójában is legyen egy egyértelmű CTA – pl. „Kérj ingyenes konzultációt most” feliratú gomb, ami a kapcsolat oldalra vagy egy ajánlatkérő űrlaphoz visz. A CTA gombok legyenek kontrasztos színűek (passzoljanak a designhoz, de tűnjenek ki), és szövegük legyen rövid, cselekvésre ösztönző.
  • Alapértelmezett WordPress tartalmak eltávolítása: Egy profi céges oldalról tüntess el minden olyan tartalmat, ami oda nem illő. Ilyenek például a WordPress telepítéskor keletkezett minta tartalmak. Már korábban említettük, de ha még nem tetted: töröld a „Hello World!” kezdetű mintabejegyzést és a „Mintaoldal” üres oldalt, amiket a WordPress hozott létre. Ugyancsak törölheted a Hello Dolly nevű plugint a Bővítmények közül, mert az csak egy poén, semmi szerepe egy üzleti site-on. Nézd át továbbá a sablonod demó tartalmait is (ha importáltál demo contentet Astra vagy más sablonnál, cseréld le a Lorem Ipsum szövegeket és stock fotókat a sajátodra). A Google nem szereti a duplikált vagy irreleváns tartalmakat, a látogatóknak pedig összezavaró lehet, ha félig angol vagy értelmetlen szövegek bukkanak fel. Legyen az oldaladon csak saját, releváns tartalom.
  • Jogi oldalak és kötelező információk: Ne feledkezz meg a kötelező jogi tartalmakról sem. Magyarországon vállalkozásoknak kötelező közzétenni a székhelyet, cégjegyzékszámot vagy egyéni vállalkozói nyilvántartási számot, adószámot – ezeket általában az impresszumban vagy a Kapcsolat oldalon/láblécben szokták feltüntetni. Emellett, ha személyes adatokat kezelsz (űrlap miatt biztosan), akkor legyen egy Adatkezelési tájékoztató oldal is, ami részletezi, hogyan kezeled a beküldött adatokat, sütiket, stb. Erre az oldalra mutasson link a láblécben (pl. "Adatkezelés" címen). Egy Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) oldal is szükséges lehet, ha szolgáltatást nyújtasz online vagy webáruházad van. Ezek a tartalmak nem feltétlenül WordPress-specifikusak, de egy teljes értékű céges honlaphoz hozzátartoznak.
  • Reszponzív megjelenés ellenőrzése: Bár a sablon választásakor ügyeltünk arra, hogy reszponzív legyen, mindig teszteld le a készülő weboldalt különböző kijelzőméreteken. Használd a böngésződ fejlesztői eszközeit vagy egyszerűen méretezd át az ablakot, és nézd meg telefonon is. Győződj meg róla, hogy a menü mobilon is jól használható (általában hamburger menüre vált), a szövegek olvashatóak, a képek méreteződnek. A CTA gomboknak is látszaniuk kell mobilon (lehet, hogy épp mobilról fognak hívni a gomb segítségével!). A profi benyomáshoz elengedhetetlen, hogy a honlap minden eszközön kifogástalanul működjön.
  • Tartalomstratégia és rendszeres frissítés: Végül, tervezd meg előre, hogyan fogod a weboldaladat naprakészen tartani. Egy céges honlap akkor igazán hasznos, ha rendszeresen frissül – pl. új referenciák felkerülnek, blogon havonta jelenik meg cikk, hírek közzé vannak téve. Egy elavult honlap (utolsó bejegyzés 3 éve, lejárt akciók az oldalakon) rossz fényt vet a cégre. Építsd be a rutinba, hogy időnként felülvizsgálod a tartalmakat, frissíted a szükséges részeket. Technikai oldalon pedig ne felejtsd a frissítéseket (WordPress, sablon, bővítmények) telepíteni – ezek egyrészt új funkciókat hoznak, másrészt biztonsági javításokat is tartalmaznak. Célszerű havonta legalább egyszer belépni az admin felületre és letudni a frissítéseket (vagy engedélyezhetsz automatikus frissítést is a kisebb frissítésekhez, ha a tárhelyed támogatja).

Ezekkel a tippekkel a weboldalad strukturált, felhasználóbarát és naprakész lesz – pontosan az, amire egy látogató vágyik, és amire a Google is pozitívan tekint.


Összegzés és következő lépések

Mostanra tehát eljutottunk odáig, hogy van egy saját, reszponzív, funkciókban gazdag WordPress honlapod, ami készen áll a látogatók fogadására. Láthatod, hogy a WordPress weboldal készítés lépésről lépésre nem is olyan ördöngösség – ingyenes eszközökkel, egy kis kísérletezéssel és útmutatónk követésével Te magad is felépítheted céged online jelenlétét.

További sikeres honlapépítést kívánunk! 🎉 Ne feledd, mindig van hova fejlődni: később foglalkozhatsz mélyebben a SEO-val, közösségi médiával, hirdetésekkel, vagy akár profi fejlesztőt is bevonhatsz különleges kérések esetén. De kezdőként már most büszke lehetsz az eredményre, hiszen a nehezén túl vagy. Sok sikert az első WordPress céges weboldaladhoz!


GYIK – Gyakran Ismételt Kérdések a WordPress céges weboldalakról

Kell profi programozót bevonni a WordPress céges honlap készítéséhez?

Nem szükséges. A WordPress-t épp arra találták ki, hogy technikai tudás nélkül is lehessen weboldalt készíteni. A sablonok és bővítmények rengeteg feladatot megoldanak helyetted. Ha követed a lépésről lépésre útmutatónkat, egy átlagos céges oldalt önállóan is össze tudsz rakni. Persze, ha nagyon egyedi funkciókat vagy dizájnt szeretnél, jól jöhet egy szakértő segítsége, de induláshoz a saját kreativitásod is elég.

Valóban ingyenes a WordPress weboldal készítés?

Maga a WordPress rendszer ingyenes, és rengeteg ingyenes sablon és plugin elérhető hozzá. Tehát a WordPress weboldal készítés ingyen is megoldható abban az értelemben, hogy a platform használatáért nem kell fizetni. Ami költséget jelenthet: a tárhely és a domain név bérlése (ezek éves díjak, de elég baráti összegért elérhetők), illetve ha később prémium sablont vagy bővítményt veszel, az opcionális kiadás. Összességében egy egyszerű céges honlap kis befektetéssel létrehozható, és utána a karbantartás már szinte ingyen van – csak az idődet kell ráfordítanod.

Melyik a legjobb WordPress sablon egy céges oldalhoz?

Nincs egyetlen “legjobb” sablon, mert ez függ az igényeidtől és ízlésedtől. Több remek opció is van. Kezdőknek javasoljuk az Astra sablont, mert gyors, rugalmas és sok vállalati témájú előlap közül választhatsz hozzá. Szintén jó választás az OceanWP vagy a Neve, melyek testreszabhatók és ingyenes verzióban is sokat tudnak. Ha teljesen egyedi design-t akarsz és Elementorral építkeznél, a Hello Elementor sablon szolgál jó alapul. A lényeg, hogy legyen reszponzív, frissítésekkel támogatott a téma, és megfeleljen a céges arculatnak. Érdemes több sablont is kipróbálni (feltelepítheted őket tesztelésre, mielőtt végleg döntesz – a tartalmad megmarad váltáskor is), és amelyikkel a legjobban érzed, hogy tudsz dolgozni, azt tartsd meg.

Mi a különbség a Gutenberg és az Elementor között, és melyiket használjam?

A Gutenberg a WordPress beépített blokk szerkesztője, míg az Elementor egy külön telepítendő vizuális oldalépítő bővítmény. A fő különbség, hogy Gutenberg egyszerűbb, gyorsabb és alapvető blokkokkal dolgozik, míg az Elementor sokkal több kész elemet és design lehetőséget ad, cserébe kicsit összetettebb és erőforrás-igényesebb. Kezdőként, ha elvagy a sablon nyújtotta elrendezésekkel és nem akarsz mindent teljesen egyedileg megtervezni, Gutenberg is bőven elég a tartalmak megírásához. Viszont ha azt szeretnéd, hogy pontosan úgy nézzen ki egy aloldal, ahogy megálmodtad (pl. egy látványos landing page speciális szekciókkal), akkor az Elementorral könnyebb lesz kivitelezni. Dönthetsz úgy is, hogy csak bizonyos oldalakat szerkesztesz Elementorral (pl. főoldal), a többit pedig Gutenbergben hagyod. Mindkettővel lehet szép és profi oldalt készíteni – a választás inkább munkamódszer és preferencia kérdése.

Milyen bővítményeket érdemes telepíteni egy új WordPress céges weboldalra?

Alapvetően érdemes lefedni a következő területeket: kapcsolati űrlap (pl. Contact Form 7 vagy WPForms a könnyű kommunikációért), SEO (Yoast SEO a jobb Google helyezésekért), biztonság (Wordfence vagy iThemes Security a hackerek ellen), süti figyelmeztetés (Cookie Notice vagy Complianz a GDPR megfelelésért). Hasznos még egy cache plugin (WP Super Cache a gyorsításért), egy mentés készítő (UpdraftPlus a biztonsági mentésekhez) és adott esetben egy spam szűrő (Akismet vagy Antispam Bee a kéretlen hozzászólások ellen). Ezekkel az alap pluginokkal a honlapod funkcionális, biztonságos és felhasználóbarát lesz. Később bővítheted a listát speciális igény szerint (pl. közösségi média megosztás gombok, képgaléria, stb.), de induláskor jobb a kevesebb plugin – csak a legfontosabbak, amik tényleg kellenek.

Címkék: #WordPress, #SEO

Hozzászólások

Betöltés...