Milyen honlapot érdemes csinálni? Sikeres weboldal titkai!
Az online jelenlét egy hatékony honlappal kezdődik! De milyen egy eredményes weboldal, milyen tartalommal kell, hogy rendelkezzen, milyen dizájnnal? Erre a kérdésekre kaphatsz választ ebben a bejegyzésben.
Mire kell figyelni honlapkészítésekor? Milyen egy jó weboldal?
Ha már ezt olvasod akkor azon a magyar vállalkozói dogmán túl vagy, hogy "de semmi haszna nincs egy weboldalnak". Örülök, hogy te is ide találtál és nem hallgattál másokra. Nos, egy honlap minőségét sokszor azzal határozzuk meg, hogy milyen célt szolgál. Egy személyes blog, egy vállalati weboldal, egy online bolt vagy egy iskolai portál mind különböző elvárásoknak kell, hogy megfeleljen. Azonban, bármi is legyen a weboldal célja, vannak bizonyos általánosan elfogadott kritériumok, amelyek alapján egy honlapot minőséginek tekintünk. Függetlenül a céljától, egy honlapnak könnyen használhatónak kell lennie, átlátható navigációt kell kínálnia a felhasználóknak, és egyedülálló böngészési élményt kell nyújtania.
Milyen tartalmak kellenek a weboldalra?
A látogatók valódi és értékes információkat keresnek az interneten. Az emberek azért böngésznek, hogy megtalálják azt az információt, amire éppen szükségük van és ami aktuális számukra. Ha a tartalom nem friss, rosszul strukturált vagy nem teljes, azt a látogatók úgy érezhetik, hogy nem kapták meg, amit vártak, és ezért gyorsan továbbállnak.
Milyen egy jól használható, és hozzáférhető honlap?
A weboldaladon lévő információ mennyisége és minősége mellékes, ha a látogatók nem tudják azt könnyedén elérni és áttekinteni. Az információk strukturált és átlátható bemutatása elengedhetetlen. Kerülni kell a felesleges linkeket, hirdetéseket és a rendezetlen, zsúfolt tartalmakat. Egy webdesigner pontosan tudja, hogy melyik oldaltípushoz milyen elrendezés illik leginkább. Az ő feladatuk az, hogy a bevált struktúrákhoz hozzáadják a saját kreativitásukat, így adva egyedi karaktert és megjelenést a weboldalnak.
Milyen honlap design-t válasszak?
Több felkeresést kell, hogy visszamondjak mivel sajnos a megrendelők olyan weboldal dizájnt kérnek, amelyek teljesen szükségtelen funkciókkal, grafikai elemekkel lennének teli tömve. Rengetegen nem is tudják, hogy a weboldalakat 80%-90%-ban mobil eszközről nézik meg a látogatók, de pontosan ez mit jelent? A rengeteg funkció és csili-vili grafikai elemek 98%-a csak is nagy képernyőn (PC és laptop) látható és élvezhető, ahogy mobil eszközre váltunk legyen szó okos telefonról vagy akár egy 10 colos tabletről a "menő" honlapunkból egy sáv lesz ahol elveszik az a sok grafikai elem és extra "csillogás". Mindig két világvezető cég weboldalát szoktam felhozni példának az apple.com és a microsoft.com -ot. Nézzük meg az ő weboldalaikat PC-n és mobilon, semmi mást nem fogunk látni csak egyszerű képeket és szövegeket semmi extra, semmi csillogás mégis több millió dolláros bevételt generálnak csak a weboldalaikkal!
Teháta az egyszerűség gyakran a siker záloga egy weboldal tervezésekor. A túlzott grafikai elemek lassíthatják az oldal betöltődését, ami csökkentheti a felhasználói élményt. Kerüljük a túlzottan animált elemeket, dobozokat és képeket, mert ezek könnyen elvonhatják a látogatók figyelmét.
Hogyan válasszak domain nevet?
Az emberek által rendszeresen látogatott weboldalak domainnevei gyakran beépülnek a tudatukba. Ha arra kérik őket, hogy mondjanak el egy-két oldalt, amit gyakran látogatnak, azonnal eszükbe jutnak ezek a webcímek. A sikeres weboldalak domainnevei általában egyszerűek, jól csengenek és összefüggnek a tartalommal. Kerüljük a kötőjelekkel és más speciális karakterekkel tarkított hosszú domainneveket. A cél az, hogy a név rövid, lényegre törő és könnyen emlékezhető legyen.
Mi a honlap célja?
Ha a tulajdonos tisztában van azzal, milyen célt szeretne elérni az oldalával és annak tartalmával, már fél úton van a siker felé. Sajnálatos módon sok olyan weboldal készül, amelynek nincs egyértelmű célja, pusztán csak léteznek. Létfontosságú, hogy a látogató számára világos legyen az oldal célja és éreztesse vele, hogy az oldal dinamikusan fejlődik. A legtöbb kritika akkor éri az oldalt, ha tartalma hosszú időn keresztül nem frissül.
Tehát összefoglalva, nem szükséges egy túlbonyolított, mindenféle extrával megtömött weboldal vagy webshop. Nincs szükség számtalan funkcióra, amelyek közül csak néhány valóban hasznos. Próbáljunk a látogatók szemszögéből nézni és gondolkodni. Ők információt keresnek és azt szeretnék, ha azt gyorsan és egyszerűen megtalálnák. Ezt a szemléletet érdemes követni a honlap- és webáruház-készítés során is.
#honlapkészítés #VállalkozásFejlesztés #SikeresVállalkozás #WebMentor #OnlineMarketing